Isnin, 21 Jun 2010

persaan terhadap abah.

Hampir 14 tahun abah dah pergi, tapi semuanya berlaku cam semalam. semalam menangis, semalam ketawa, semalam jugak lah aku gembira bersama abah aku. ingat lagi time abah mengejar aku di dalam hujan lebat kerana marahkan seuatu yang aku pun tak paham. mungkin sebab malu dengan adek die pasal aku main sebut je perkataan yang tak patut cakap. Abah juga lah tempat aku meminta-minta barang mainan, walau kadang-kadang aku tak dapat mainan tu, tapi dapat main vedio game. abah juga yang bawak jalan-jalan pada hari sabtu setiap kali die ade kat rumah, wangian yang abah pakai akan selalu aku ingati, bile raya timbul, aku terasa kekurangan sesuatu pada setiap pagi itu. namun wangian yang tak pernah aku lupekan itu membuatkan aku rasa abah sentiasa ada di sisi. Semalam Hari Bapa, nak ucapkan pun takde siae yang nak di luahkan. namun ada juga tempat aku menganggap ayah, Cikgu Rahmat sebagai ayah angkat aku, yang mengajar sera sedikit tentang kehidupan dan sedikit ilmu silat, namun abah kandung layanannya lain sekali. kehidupan tanpanya memang sudah biasa, namun hati kecil ini sering kali excited macam tunggu dia hendak balik dari oversea. rasa macam semua itu akan kembali lagi. kenangan singat, tak sempat mengenal abah dengan dalam. adakah dia berada di dalam ku? begituakah caranya untuk mengenali dia melalui perangai aku? bagaimana......???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan